Saturday, November 2, 2013

   Assalamualaikum. firstly Dee nak ucapkan selamat menempuh final Exam kepada mahasiswa/wi KUIN dan selamat juga kepada mahasiswa/wi di luar sana. Sem ni, Dee agak serabut sikit. kadang-kadang Dee pun tak faham kenapa dengan Dee.
  ok.. jangan serabut2 sangat. INGAT! Allah sentiasa ada dengan hamba-Nya. InsyaAllah Dee akan buat sebaik mungkin. Yakin pada kemampuan diri. cayok2

  hmmm. kenapa eh. setiap kali nak Exam mesti rasa Exam tu adalah Exam yang pertama. padahal, sebelum ni dah pernah Exam. satu perasaan yang susah nak cakap. macam ada batu yang menghempap kepala. tapi, tak lama. habis Exam ok lah. perasaan bila dah selesai Exam  rasa macam batu dekat kepala berkecai. heheh perumpamaan tak berapa nak kena.
   tapi itulah hakikat sebagai pelajar. pelajar dan Exam ibarat teman rapat. tak boleh di pisahkan. cuba pisahkan pelajar dan Exam. apa jadi.??
 
 persediaan.?.

  Dee bukanlah pandai macam orang lain. tapi, Dee banyak minta bantuan kawan2 yang pandai ajar Dee. itu beruntungnya bila kita menjaga silaturahim. tebalkan muka demi sedikit ilmu. jangan sombong2. subjek sem nie agak mencabar juga. rasa macam nak lari. tapi sejauh mana nak lari.? hahahah..just kidding.
   bila Exam ni, restu ibu bapa penting. Dee bukanlah anak yang baik. tapi, Dee akan berusaha menjadi baik. insyaAllah.
   and...
  yang paling penting adalah...
  Doa..

  dekatkan diri dengan Allah s.w.t.. banyakkan berdoa dan berdoa. and solat jangan tinggal. itu saja senjata kita orang mukmin selain berusaha. Berusaha+ tawakkal= kejayaan. Good luck!!


 
KOLEJ UNIVERSITI INSANIAH


No comments:

Post a Comment