Saturday, July 20, 2013

sinopsis hijrah Umaira.

    Asslamualaikum...

   Salam Ramadan semua!!

    di kesempatan ramadan ini Dee ada menulis cerpin. Ini merupakan cerpin islamic pertama Dee. Sebelum ni, Dee ada menulis Cerpin cinta. tapi, Dee rasa itu bukan matlamat Dee sepenuhnya. Dee memang minat menulis. so, menulis dari hati, adalah menulis untuk berdakwah. sejak di Bangku sekolah lagi. tapi, dulu matlamat Dee tak kesampaian kerana Dee tak ada lap top atau komputar. tapi, sekarang alhamdulillah, Dee dah tahu guna laptop. siap ada Blog lagi..chewah!
  Cerpin kali ni, ilham Dee dari mimpi Dee. tapi, watak Dee cipta sendiri. bangun pagi saja, Dee terus terfikir nak menulis. sipnopsis dia mengisahkan tentang seorang gadis kampung yang berpendirian teguh kepada agama telah berhijrah ke Kuala Lumpur di atas permintaan bapa saudaranya. Humaira telah bekerja di Syarikat kepuyaan bapa saudaranya. selain berkhidmat di Syarikat Bapa Saudaranya, Humaira di minta oleh bapa saudara untuk membantu membimbing sepupunya, yang semakin tersasar dari ajaran agama islam. mampukah Humaira mengubah sepupunya ??

   ok saja nak buat suspen. kalau Dee cerita kesudahan dia, mesti x bestkan.? ok.. Minggu ni, Dee akan masuk semesta baru. harapan Dee, niat juga baru juga kerana Allah. InsyaAllah..

 

No comments:

Post a Comment