Sunday, November 4, 2012

impian

    "Kak bah, biaq mak p ngan ayah ngan min dulu nah." saat itu aku terpampam sendiri. lidah ku kelu tidak terkata. entah bila manik kejernihan menitis dari kelopak mata ku. tanpa ku sedari, hati ku sakit bagai dirobek.ku cuba pujuk hati ini. aku kira bukan rezeki ku untuk menjejakkan kaki ke rumah Allah.
  "Ya, mungkin suatu hari nanti. aku amat merinduinya. harinya akan tiba..' ku cuba memujuk hatiku. aku tahu...aku tak boleh pentingkan diri sendiri. biar orang yang istimewa dan di pilih Allah yang terlebih dahulu mengunjunginya.
   Insan istimewa itu adalah ayah, mak, dan adikku. aku redha. mungkin ada hikmah di sebalik ketentuan Allah. aku tetap berdoa supaya suatu hari nanti, aku dapat menghirup udara dibumi barakah itu. kakiku bisa menjejakkan kaki ke sana. insyaAllah.  mungkin aku belum cukup persedian untuk kesana. ya, aku perlu bersiap sedia dengan ilmu sebelum ke sana.
 
     

No comments:

Post a Comment