Thursday, December 13, 2012

sambungan BAB15

     DI ASRAMA RAUDHAH
 
     Kurnia memasukkan beberapa buah buku di dalam Beg sandang. Pagi ini dia ada Liqa dengan beberapa orang Siswi dari Fakulti Usuluddin. Hatinya benar-benar berasa lapang pagi ini.

     "HMM.. berseri-seri wajah. ada apa-apa ke.?" tegur Shuada yang baru keluar dari bilik air.
 
     " Iye ke.? Entah la." mengangkat bahu.

    " Mesti sebab kau dah terima Ashaaf kan.?" Shuada cuba meneka.

  Kurnia  Kembali duduk. lalu memandang lama sahabatnya.

   " Aku hidup untuk mencari redho-Nya. Jika dia boleh mendorong aku ke arah redho-Nya, aku dengan lapang hati menerimanya. Jika dia mendorong aku menjauhi redho-Nya, aku akan menolaknya. Kerana cinta ku kepada Pencipta nyawa ku melebihi segala-galanya."

   Shuada terkedu seketika. Cuba mencerna bait kata-kata sahabatnya. Apa yang di bilang sahabatnya juga ada benarnya. Sebuah perkahwinan itu mestilah di bina dengan tujuan dan perancangan.


   " Aku terima dia." Ujar Kurnia.

  "Alhamdulillah.. "

 



No comments:

Post a Comment