Saturday, November 17, 2012

BERMALAM DI THAILAND.

 
  ASSALAMUALAIKUM..
   teruja sungguh aku nak update blog ni. ok mungkin aku dah ketandusan idea untuk menulis novel. tapi, kali ini aku nak kongsikan percutian aku bersama keluarga ke Negara Jiran.
   perjalanan yang cukup menarik untuk di kongsi. memandangkan aku dan keluarga di lahirkan di Kedah, kami tak perlukan passport untuk ke sana. cukup sahaja dengan kami memiliki PASS BRODER.

   sepanjang perjalanan, kami menikmati pemandangan bumi THAILAND. kagum aku dengan kebarsihan kawasannya. tiada sampah. pantai pakbara juga cantik. menurut ayahku, pantai pakbara bertentangan dengan pulau langkawi. cuba lihat bukit yang di saluti kabus tu..itulah pulau langkawi.
bergambar di pakbara tailand

     kebersihan pantai
air surut pada kesokanpaginya.

matahari senja


penginapan kami. cuba lihat keadaan sekeliling. bersih x??
    
              jeti
    semasa di sana kami sempat singgah di kampung cina. di situ rupa-rupanya, terdapat orang melayu yang fasih berbahasa melayu. aku dan keluarga sempat merasai masakan thailand dan best sekali pulut dia. memang tak boleh dilupa.. tak sempat nak ambil gambar dekat kampung cina..
    dua hari di pakbara, kami bersiap untuk berangkat pulang. sebelum pulang, sempat lagi shopping kat hadyai. sempat beli sehelai baju dan seluar sebagai kenangan disini.
    memang best.. bercakap dengan orang thailand seperti bercakap dengan ayam..orang thailand kebanyakannya tak tahu speaking. terpaksalah cakap guna bahasa isyarat. itupun nasib baik depa faham..
   ini sahaja aku dapat kongsikan. kalau ada rezeki, aku dan keluarga nak melawat saudara dekat budapest Hungre.insyaAllah.. itu pun kalau ada rezdki. 

No comments:

Post a Comment