Sunday, December 25, 2011

memory 1

   Assalamualaikum...
langkah demi langkah jumpa juga jalannya. esok saya bakal tempoh frasa kedua...semoga Allah menemukan saya dengan apa yang saya cari selama ini.
    dulu saya tak pernah terfikirkan sebuah kejayaan. bagi saya kehidupan itu adalah ENJOY.. masa saya banyak saya habiskan bersama rakan2 yang suka lepak. bukannya tak ada yang menegur.
    dulu saya sangat membenci lelaki, sebab dari kecil sampai la sekolah menengah asyik jadi mangsa buli. sampaikan saya pernah membaikot lelaki .huhuhu... dan kerana lelaki juga saya temui hidayah. kalau tak kerana dibuli semasa sekolah menengah tak mungkin saya akan pergi sekolah Agama.
    di tampat baru, susah juga nak sesuaikan diri dengan kawan2 baru. akhirnya menemui chemistry dengan seorang sahabat sekepala.. Nama dia NUR FARAHANA BT SHARIFUDDIN.
    setelah empat tahun menuntut ilmu, bohong lah kalau cakap hati ini x ada terpaut kat sapa2.. saya kenal dia masa from 1.. masa 2 x da perasaan apa2. sbb saya anggap dia musuh utama yang perlu saya baikot. di sebabkan takut di buli kali ke dua, saya pernah jadi tomboy. namun naluri saya masih lagi perempuan. nama dia A... heheheh..
nama penuh.??
   rahsia...heheheh.. biarlah rahsia. sebab dia first love saya. berbalik pula kepada musuh utama. dia selalu buat saya marah. tapi, lama2 perasaan marah bertukar menjadi sayang. pernah dia x kacau saya, masa 2 rasa lain sangat. mula2 saya menafikan perasaan 2. tp, lama2 dia datang sendiri.
    ok.. x nak di kenang cerita lama. biarlah berkubur. sekarang dah x benci dah lelaki. sebab takut tersuka buat kali kedua.
   sekarang adalah masa untuk focus di dalam ilmu .. insyallah, hasrat hati nak jadi ustazah. bukan ustazah pilihan. tetapi, khalifah dalam penyebaran dakwah di atas muka bumi ini. dulu saya bercita2 nak jadi penulis. bukan nak pencen, tapi berehat sebentar. sebab nak focus dalam pelajaran. insyallah, jika diizin kan saya nak berdakwah melalui penulisan.
insyallah....
     semoga menemui apa yang diinginkan..
                                                  AMIN...

No comments:

Post a Comment